11 Nisan 2012 Çarşamba

Pizano Pizzeria, Ortaköy

Pizano geçen yıl açılan çok sevimli bir işletme. tesadüfen haberim oldu ve italya dönüşü pizza aşerdiğimiz bir dönemde mekana bir şans eseri nette bir sitede rastladım. denk getirdiğim ilk haftasonu atlayıp Ortaköy
'e gittiğimde tam tahmin ettiğim gibi bir yerle karşılaştım. pizzacıya çevrilmiş küçücük bir dükkan, kırmızı beyaz kareli örtüler ve o yaz sıcağında mekanı işleten bir çift.. zaten bu durum yeterince sempatikken bir de üstüne arkada duran özel yapım odun fırınını farketmemle ayrı bir coşku yaşadım :)

hemen bir margarita söyledim elbette. menüde büyük ve küçük alternatifleri var. ama tahmin edeceğiniz üzere büyük normal porsiyon, küçük ise küçük bir porsiyon. gerçi çok yemek istemiyor, ya da bir kaç değişik pizza tatmak istiyorsanız küçük boy pizza da cazip olabilir, ancak ben tabii ki büyük boy margharita ile başladım. ya kokusuyla kendimden geçtiğim ya da çektiğim fotoğrafı sildiğim için sizinle paylaşamıyorum ama böyle bir lezzet yok. zaten domatesin ve fesleğenin buram buram yükselen kokusundan neyle karşılaşacağınızı az çok anlıyorsunuz ama böylesini tahmin etmemiştim. zaten odun ateşinde pişen pizza gibisi yok hakkaten. üstüne bir de ideal süre ve sıcaklıkta pişirilmiş, kurumamış lezzetli bir domates mozarella karışımı ile kendimden geçtim.

mekanın adını taşıyan pizano ile devam ediyorum.domates ve mozarella peyniri ile dana bonfile, mantar, közlenmiş biber ile denenmesi gereken bir seçenek. neyse ki biraz karnım doyunca aklım başıma geldiğinden fotoğraflamayı akıl etmişim.









































sonraki gidişlerimin birinde de hafif bir tercih yaparak akdeniz pizzayı, mediterraneo'yu tercih ettim. klasik bir akdeniz pizza yine pizano lezzetinde pişirilmiş şekilde.





















eğer buraya ilk kez geliyorsanız, zaten tatlı faslında tiramisu önerilecektir. kesinlikle geri çevirmeyin derim. ben tiramisu için özel bir bölüm ayarlamayı düşünüyorum.

az kalsın unutuyordum, yaz döneminde mekanda ev yapımı limonata da bulunuyor ve özellikle gerçek limonata seven ve istanbul'da bulunması kolay olmayan yapımı zor limonata tarifi burada uygulanıyor. pizzanızın yanında limonatayı da tercih unutmayın,

























eğer pizza sonrasında bir double espresso beklentiniz varsa bulabileceğiniz en yakın yer ortaköydeki kahveciler... maalesef mekan küçük olduğu için espresso araç gereci koymak için yer bulunmuyor..

bana göre koşuyolunda kapanan il palazzio di pizza'nın tek alternatifi olan pizano pizzeria bir de carpaccio pizza yapsa gün aşırı ortaköy'de bulurdum kendimi. yine de şehirdeki en iyi pizza demek yanlış olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder